Idei de dezvoltare a
produselor
Ori de câte ori doriți
să creați un produs nou, fie el fizic sau digital, prima întrebare ar trebui să
fie despre problemele pe care doriți să le rezolvați. Când vă concentrați mai
întâi pe soluțiile la problemele existente, restul procesului de dezvoltare devine mult mai
ușor fiind mai la îndemână să creați soluții decât produse.
În primul rând, veniți
cu o listă de probleme pentru publicul pentru care doriți să creați soluția.
Apoi, după ce știți care este soluția, vedeți dacă altcineva a creat o soluție
similară. Folosiți ceea ce identificați ca și realizat deja,
pentru a descoperi apoi unde sunt lacunele acestor
idei, astfel încât să puteți adopta o soluție mult mai bună și mai eficientă.
Studia-ți publicul, concurenții și orice autoritate în domeniuputeți identifica. Luați-vă întotdeauna o marjă suficientă de timp pentru a vă planifica dezvoltarea produsului. După ce ați găsit soluțiile altor personae sau altor companii puteți începe să puneți întrebările potrivite pentru a afla direcția dezvoltării produsului dumneavoastră.
Întrebări a căror
răspunsuri pot oferi idei
Iată câteva întrebări de
abordat atunci când creați produse noi și trebuie să veniți cu idei:
• Ce înlocuitori
puteți crea? - De exemplu, dacă vrei să îi înveți pe oameni cum să
mănânce o mâncare vegană, poți oferi înlocuitori ai produselor obișnuie precum
lapte de vegetal și brânzeturi vegetale.
• Ce soluții puteți combina pentru a-l face mai valoros? - Dacă aveți deja câteva soluții pe care le oferiți, cum puteți să le reambalați, reasamblați sau să le combinați pentru a le face mai valoroase?
• Cum poate fi adaptată această soluție pentru a funcționa pentru mai multe lucruri? - De exemplu, dacă ați creat o carte electronica (E-Book) cu un curs bazat pe text, o puteți adapta pentru a funcționa într-un alt mod, cum ar fi transformarea cărții într-un videoclip și cursul într-un test
• Cum poate fi utilizată această soluție pentru alte motive? - Uneori creați o soluție pentru un singur lucru, dar poate fi folosită și pentru alte lucruri. De exemplu, dacă aveți un curs despre Cum să începeți o afacere cu asistent virtual, îl puteți schimba în Cum să începeți o afacere de proiectare web cu doar câteva adăugiri și schimbarea cuvintelor cheie.
• Cum poate această soluție să fie reformatată, redefinită, rearanjată sau inversată? - Ori de câte ori puteți schimba modul în care este prezentată soluția (a dumneavoastră sau a altcuiva), aceasta poate apărea ca și cum ar fi un produs complet nou.
• Cine este clientul care dorește și are nevoie de acest produs? - Trebuie să puteți descrie cine are nevoie de această soluție și de ce. Ar putea exista mai multe nișe care să aibă nevoie de ea.
După ce ați făcut câteva
ședințe de brainstorming în care să identificați câteva soluții noi
posibile și îmbunătățiri la problemele pe care le-ați descoperit, începeți să
testați ideile cu publicul dumneavoastră și abia apoi treceți la implementare.
În momentul în care îți propui să identifici noi produse, nu se știe niciodată, ai
putea crea un produs vedetă cu care poți domina piața în moduri la care
nu te-ai gândit niciodată!