10 modalități prin care să fii diferit de concurență
Nu e obligatoriu să ai un preț mai mic pentru a câștiga clienți. Trebuie însă să fii mai bun decât fiecare dintre concurenții tăi, iar probabil cea mai mare calitate pe care o poți avea în această piață destul de aglomerată este – adaptabilitatea.
Revenind la prețuri, încercarea de a concura numai la acest capitol este cu siguranță, o competiție strânsă. Dacă poți intra în competiție, genial. Dar dacă nu poți, se recomandă folosirea unei combinații a celor 10 modalități de a fi diferit de concurență, expuse mai jos:
- O mai bună calitate și o mai lungă durată de utilizare a produsului – O modalitate excelentă de a lupta, deoarece face ca prețul să fie justificat.
- Raritate… înainte de toate – Te deranjează când vezi mereu aceleași și aceleași caracteristici la toate produsele comercializate oriunde te duci? Da, și pe noi. Prin urmare, te poți realmente diferenția, oferind ceva ce clienții nu pot cumpăra de nicăieri altundeva.
- Mai ușor de utilizat – Dacă un client poate să-și dea seama cum să-ți folosească super-hidro-manu-sizer-gizmo-ul în două secunde și nu în două ore, ai un mare avantaj!
- Mai sigur de utilizat – Acesta este un avantaj deosebit de puternic mai ales dacă clienții au sau sunt, copii.
- Mai eficient – Produsul dumneavoastră e mai eficient, mai rapid, mai ușor de configurat și de dezasamblat? Atunci, pe piață, poate deveni incredibil de puternic.
- Mai compact – Nu subestimați niciodată magia efectului Maglite. Producătorul acestei mini-torțe a făcut milioane, pariind pe compactibilitate.
- Conceput sau avizat de către o celebritate – Gândiți-vă nu mai departe decât la parfumurile lansate de către o celebritate – ar putea chiar să aibă un miros de plastic topit, dar se vând ca… prăjiturile calde.
- Mai proaspăt – mai gustos-mai sănătos-mai bio – Dacă vindeți mâncare sau băutură, puteți face ceea ce supermarketurile nu pot. Puteți face un produs fără conservanți și absolut delicios.
- Aprobat de o organizație respectată – Acest lucru poate deține o putere incredibilă, deci atașați sigiliul de aprobare pe fiecare material de marketing pe care îl aveți.
- Nu este testat pe animale – Acest aspect este extrem de important, deci merită expus.
În momentul în care vei depași acest blocaj în care simți că lupți cu morile de vânt în competiția prețuliro mici începi să te vei focusezi pe soluții, doar atunci vei găsi solții să vinzi mai mult decât un simplu produs și să atragi cu adevărat clienți.
Nu este ușor, ai de îmbunătățit în permanență ceea ce faci dacă vrei să crești, și ai nevoie fix de calitatea despre care îți vorbeam mai sus – adaptabilitate.
Autor: Cristian Fertea