Mituri în managementul echipei

 

Poate și tu ai auzit tot felul de supersiții și neadevăruri legate de viața unui manager sau legate de leadership, în care efectiv nu știai dacă trebuie să crezi în ele sau nu. În articolul de azi îți prezint cele mai frecvente mituri care circulă despre management, leadership și lucru în echipă.

Printre persoanele care lansează mituri imposibil de învins se afla și managerii. Acest lucru trebuie îndepărtat, întrucât, după cum vei vedea și în articol, miturile aproape că duc spre fantastic și nu ajută cu absolut nimic.

Mai jos ți-am pregătit câteva din miturile cu care mă întalnesc cel mai frecvent atât eu, cât și antreprenorii care sunt membri Top Club.

 

Mitul nr. 1: Oamenii trebuie să se placă.

Pentru ca o echipă să aibă cu adevărat succes, membrii echipei trebuie să se placă unul pe altul, să fie ca o a doua familie. Oamenii care sunt la fel, tind să lucreze mai mult și mai bine.

Adevărul: Asemănarea poate oferi un fals sentiment de securitate. Talentele complementare, care sunt valoroase, vin adesea cu stiluri de personalitate diferite. Învățarea de a lucra cu alții, poate fi plină de satisfacții, cât timp nu te aștepți ca munca să îți ofere viață socială.

Mitul nr. 2: Un șef bun, este cel care este întotdeauna „deasupra” echipei sale. 

Adevărul: Dacă acesta este gândul tău, pentru că cineva ți-a spus acest lucru sau pentru că pe bază experienței tale, l-ai dedus, te aștepți la o viață de muncă stresantă, fără posibilitatea de a te deconecta un minut. Dacă trebuie să controlezi tot ceea ce face fiecare dintre angajați, în orice moment, atunci, cu siguranță, 50% din timpul tău ar trebui să fie dedicat oamenilor în curs de dezvoltare și, astfel, poți crea echipe extrem de responsabile.

Mitul nr. 3: Nimeni nu te poate învăța să conduci o echipă, exceptând experiența. 

Adevărul: În mod clar, experiență este un plus. Cu toate acestea, există trei moduri de a învăța în viată și mai ales la un loc de muncă. Primul și cel mai evident se bazează pe ani de practică, al doilea pe participarea la ateliere și cursuri sau citirea multor cărți, iar cea mai inteligentă folosește ambele metodologii.

Amestecul dintre teoria de conducere și managementul echipei, împreună cu experiența și poate sprijinul unui antrenor, este cel mai bun catalizator pentru a deveni lider al unei echipe grozave. Nu dispera, există antrenori specializați pentru a conduce echipe care au însoțit mii de directori și manageri. Ei îți pot oferi câteva chei foarte importante pentru învățare și creștere mult mai rapide. Și amintește-ți că există oameni care au 20 de ani de experiență, dar este ca și când au repetat 1 an de 20 de ori, și sunt fix în același loc.

Mitul nr. 4: Abilitățile membrilor echipei sunt mai importante decât motivația lor.

Adevărul: Atunci când munca în echipă este importantă, abilitățile ar trebui să vină după factori precum impulsionarea, energia, interesul, motivația și entuziasmul, deoarece este dorința comună, nu talentul, cea care creează munca în echipă. Este, de asemenea, adevărat că motivația scăzută este mai infecțioasă pentru echipe, decât motivația ridicată. Și în timp ce persoanele calificate acționează în cadrul rolurilor lor, membrii echipei implicați improvizează pentru a duce la bun sfârșit munca.

Mitul nr.5: Membrii echipei trebuie să-și subordoneze interesele personale, binelui echipei.

Adevărul: Membrii responsabili ai echipei, își păstrează puterea personală. Ei găsesc o modalitate de a-și alinia interesele de sine cu sarcinile echipei, știind că „a merge mai departe”, fără pasiune sau angajament, poate duce o echipă, acolo unde niciun membru nu vrea să meargă.

Mitul nr.6: Sunt angajații mei trebuie să facă intototdeanua tot ce le spun eu să facă.

Adevărul: Sunt într-adevăr angajații tăi, dar nu sunt supușii tăi. Ei fac lucrurile pe care le fac din motivele lor și nu motivele tale . Este crucial să înțelegem acest lucru dacă vrem să ne menținem oamenii și să le creem cadrul ca ei să performeze.

Mitul nr.7: Fiecare membru al echipei va fi întotdeauna sincer cu tine. 

Adevărul: Dacă crezi că toată lumea va spune întotdeauna adevărul, atunci am și eu câteva proprietăți de vânzare pe malul Oceanului, în Arizona. Uneori ți se va spune ceea ce se crede sau ceea ce se știe că vrei să auzi.

Mitul nr.8: Fac munca pe care spun că o fac.

Adevărul: Cu toții avem momentele noastre, în care vrem să facem ceea ce simțim că este corect, nu ceea ce conducerea ne spune că ar trebui să facem, sau pur și simplu o vom face mai târziu. Acest lucru afectează calendarul, bugetul și-dacă-i spunem clientului că proiectul este realizat în proporție de 75%, doar pentru că trebuie să arătăm progres, și am spus 70% săptămâna trecută, atunci  este de rău.

 

Chiar dacă uneori este posibil să dai peste mituri care îți hrănesc ego-ul, e de preferat sa le privești cu discernamant, și să le treci prin filtrul judecății și experienței personale. Dacă ai căzut deja pradă unui mit care nu se verifică, nu uita că este la atitudinea ta dacă scapi de el sau îl lași să devină o convingere de-a ta.