Este important să conservi, însă este necesar să și dezvolți continuu. Tu sau afacerea ta.

O afacere ori crește (se dezvoltă), ori descrește. Este doar o iluzie că își poate conservă poziția.

La fel, tu ca manager, proprietar, ori evoluezi, ori involuezi, nu există menținere.

Stagnarea, conservarea pe o anumită poziție este o iluzie, pentru simplul motiv că piața, concurența, sau chiar cumpărătorii, evoluează. Ca să nu mai vorbim de modul în care se raportează angajații la un angajator.

Chiar dacă la un moment pare că totul e în regulă, dacă nu evoluezi, te vei trezi, într-o zi, că nu vei știi ce s-a întâmplat cu afacerea ta, cu piața sau cu angajații tăi. Îți vei spune cum de nu mai am rezultatele pe care le aveam, mai ales că eu întotdeauna am făcut asta și asta , am acționat în acest fel și în acest fel, și totul a fost bine, afacerile au mers excelent. Probabil ce se întâmplă în România e de vină. Și așa este, ce se întâmplă în România e de vină, pentru simplul motiv că, România, d.p.d.v. . al modului în care se fac afaceri, al modului în care piața interacționează cu afacerile, a percepției angajaților, evoluează.

Problemă e că tu ai rămas în urmă, nu că piața a evoluat, ai încercat să conservi cunoștințele tale, modul în care acționezi și gândești, și ele au fost excelente la un moment dat, însă, acum, ele sunt depășite, nu mai produc aceleași rezultate.

Ne place sau nu, ori evoluăm și ne dezvoltăm continuu, ori involuăm.

Performanță în orice domeniu, se face cu un antrenor. Tu ai un antrenor personal? Un coach? Un consultant cu care să lucrezi? În cadrul Clubului Top Club am văzut diferența și evoluția firmelor sau a proprietarilor de afaceri care au beneficiat de asistența unui coach, sau a unui consultant din cadrul Clubului de afaceri.

A trecut, cred eu, vremea proprietarilor de afaceri singuratici, atotștiutori.

Marketing-ul tău intern și extern ar trebui să fie prioritatea ta numărul 1.

Dacă nu aduci marketing-ul pe locul 1 în topul priorităților firmei tale, cel puțin adu-l în top 3 priorități.

Azi, fără marketing, oricât de bune produse sau servicii ai avea, e doar joc de noroc să reziști în piață pe termen mediu și lung (asta, evident, dacă nu deții monopol pe o anumită piață).